Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 5 de julio de 2014

MALENDREÇOS, poema 47

Va ser a l'estiu de 2003 que un restaurant proper va convocar un concurs de poesia molt especial. Dedicava una setmana a la cuina de la patata i el poema havia de ser dedicat a aquest útil tubercle. Jo, és clar, vaig fer l'intent. Evidentment no vaig guanyar el concurs però... m'ho vaig passar bé.




TROBAR-TE
 
No em tremolaran les mans
quan, entre terrossos,
cerqui, amb ànsia, la teva pell.

No tancaré els ulls
quan, tot plorosos,
celebrin l’alegria de trobar-te.

No dubtaré:
descobriré en la teva seguretat
la meva;
en la teva fermesa,
la que a mi em manca;
en la teva importància,
la que jo voldria tenir.


I quan et despullin,
quan trenquin de tu formes màgiques,
quan esdevinguis base de tot,
recordaran la feina de les meves mans,
el reg dels meus ulls,
i la llum de la meva terra,
propera al mar,
i al cel, com tu, patata,
entre la sal... i la mel.


2 comentarios:

  1. Bonea Quim!
    Busco en els teus escrits la constancia, la quotidianitat, el dia a dia, despres de dies viscuts intensos plens de moviment i canvi de ritme.
    Quina sorpresa per mi quan veig un poema dedicat a la cuina en aquesta cas dedicat a la patata element important que marca la senzillesa del ritme :
    " quan esdevinguis base de tot"...
    Gracies per ser-hi . abraçades grans.
    ( continuen fallen els accents ho sento).
    Concha.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja et trobava a faltar!
      Com veus, no cal celebrar només les "muntanyes russes", també cal celebrar les rutines que fan que siguem com som. De fet, nosaltres som el dia a dia, els extres només ens reafirmen.

      Eliminar