Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 19 de julio de 2014

MALENDREÇOS, poema 49

Aquest poema parla del Tordera, el riu del meu poble. Molt sovint m'agafo al meu riu per emocionar-me. No sé si hi ha alguna raó concreta o són moltes les excuses que m'hi acosten, la veritat és que per mi és referència vital. En aquesta ocasió vaig parlar del meu riu, la Mediterrània i l'encreuament de cultures que l'ha acompanyat. El poema té 10 anys però jo crec que és molt vigent.

M’EMMIRALLO I NO ET CONEC

Arrossega’m, meu riu, mar enllà,
on la gent
em serà llunyana en paraules
però propera en gestos.

Tot just a l’ombra del meu poble,
on el campanar s’emmiralla,
a estones
en raig petit d’hivern eixut,
et sento proper.


Bressoles coneguts paisatges,
familiars, per això estimats.
Mentre el vent
clenxina vímets
jo em gronxo als teus meandres
deixant-me acaronar pels salzes.



De cares a tu.
En tu jugàvem, miràvem, vivíem.
Hem crescut de cares a tu,
en els teus miratges.
Però ara, t’oblidem,
i oblidant-te perdem
consciència mil·lenària
de Mediterrània culta i tolerant,
on la gent s’enriquia coneixent-se,
i la varietat era gràcia.


Ara,
Entre els joncs de tes ribes
es recargolen ganyotes d’enveja
sorpresa de felicitat aliena.
Somriures de sospita i gelosia
m’abracen i m’obliguen
a amagar sentiments
arran de terra.
Les amables paraules
endreçades en calaixos oblidats
de cambres tancades
a pols i aranyes.
Altres rostres, diferents,
són excusa suficient
per recórrer mapes de memòria
i desitjar lluny la diferència.


Per això,
arrossega’m, meu riu, mar enllà,
on la gent,
en serà propera en gestos
malgrat ser llunyana en paraules.



No hay comentarios:

Publicar un comentario