Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 8 de febrero de 2014

MALENDREÇOS, poema 26

Un llarg poema escrit pensant en un concurs, que no va concursar. Quina pena: era massa llarg. Ja veus, no vaig saber posar fre al versos, els quals, un darrere l'altre, feren tirallonga sense saber de límits ni barreres. Al final el "pobre poema" va tenir el destí de molts altres: una "carpeta" anomenada "maledreços".

LES LÍNIES DEL MEU FRONT

La mà del temps ha fet cal·ligrafia
al meu front.

Són moltes les ratlles escrites:
sovint, rectes, segures,
redactades a consciència,
on era la meva voluntat
qui portava la mà del temps
a l’hora d’escriure les planes del meu quadern:
lletra entenedora, rodoneta, lletra de diumenges,
pensada, disposada així,
envoltada de somriures orgullosos,
satisfeta.

Però malauradament, entre totes les línies,
entre tots els capítols del meu llibre,
ha estat el destí el secretari més tenaç.

Les primeres llibretes les va omplir de plors,
de llàgrimes de germans perduts,
de silencis, de botes lluents,
de mans dretes, ben dretes,
de crits marcials
que volien marcar un ritme
a la llengua, als costums i a les idees.




Els següents plecs
els varen gargotejar lletres de por,
afamades,
anomenades de postguerra.


El temps de joventut s’escolava de pressa,
com l’aigua entre els dits,
i eren la tristor i l’enyor
les paraules més paleses.
Mentre la rancúnia esperava per les cantonades
una oportunitat de redacció,
vaig combatre el destí amb la decisió
i, afogant l’odi en el silenci,
vaig escollir altres mots
per escriure planes que sortissin
del monòton blanc i negre.

Així arriba la principal paraula,
sempre amb majúscules,
vermella de passió, de força,
de refugi, de desig.
Capaç d’acostar-me a l’oblit,
a la pau desconeguda,
que desés en el més fosc de l’últim racó
aquella ràbia acumulada,
i canviar el metrònom militar
per melodia de vida compartida.
També vermelles, també amb majúscules,
les paraules Fills, Orgull i Confiança.
Però, principi i final totes elles,
presidint l’escena per on ha transcorregut
l’argument de la meva història,
AMOR, la paraula primera.

Prop ja de posar
el punt i final a la meva crònica,
reviso tot el que he escrit.
Al mateix temps que numero l’índex
repasso amb el dit del record
cada paraula, cada frase,
i amb els ulls negats per les absències
torno a viure aquells moments
que marxaren de pressa,
tan de pressa com marxa el temps.

Sóc a punt per escriure
amb la meva pròpia mà,
encara decidida,
l’epíleg del meu llibre.




Amb fredor sentida, amb l’experiència
guiant el meu llapis
signaré la meva vida amb nom i cognoms,
orgullós, afegint
a la llista de paraules de colors,
la que ara omple el meu espai:
NETS!


Llegiu el meu llibre
i recordeu en ell
qui per les seves mans va viure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario