Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 15 de febrero de 2014

MALENDREÇOS, poema 27


Segur, un altre concurs (ni sé de on ni quan, com tants) pels quals prepares un poema. Deixes córrer la imaginació i els versos s'escriuen sols. Un cop enllestit... repasses i, oh!! m'agrada: el farem arribar a un altre concurs, no per la possibilitat de guanyar res, no; sinó per proporcionar-me l'excusa per escriure un altre poema.

NO POSIS MÉS PARÈNTESIS



I em somriu?
Sí, em somriu.

Em somriu!


I arriba la llum que m’acarona,
sense ombres, plena.

Tots els colors pinten un sol dibuix,
és un dibuix nostre,
és... el nostre dibuix.


Els dubtes havien foradat,
amb traus petits
(i repetits)
una sola voluntat.
Esqueixaven, amb les dents seques,
trossos, miques,
d’un sol ànim;
era igual quin fos
el projecte, quina la forma,
quin el disseny del somni,
cap remordiment mossegava els seus budells
abans d’estavellar,
bocí a bocí,
engruna a engruna,
el present parlat, espatlla amb espatlla,
contra un futur que,
(amb tremolor a les cames)
jugava a desaparèixer.

Però ha arribat el somriure.

I em somriu?
Sí, em somriu.

Em somriu!



Ha allunyat de la seva boca
aquell avorrit parèntesi
que, com a pintura en museu fred,
li feia de marc.




Tota ella s’obre deixant sortir la llum,
aquella coneguda llum,
neta, blanca,
que recull entre les dues mans,
suaument,
un estel blanc,
fràgil, de cua llarga,
antic i expert,
que només amb un bri d’aire,
s’enlaira i s’enlaira.
Gira, hàbil,
i sense més límits
que la distància que hi ha
entre una il·lusió i l’altra,
travessa el nostre espai
incansable,
sense cap pausa.
Acoloreix les meves galtes,
abans blanques d’esglai,
i, acolorint-les,tenyeix de sentit

tot l’espai per viure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario