Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 9 de enero de 2016

MALENDREÇOS

73

NU

4/7

Com resistir-se!

La insistència,
la temptació és tal que no m’hi puc negar!

Sols a la cambra.

Sí, hi ha qui vol participar però...
a mi no m’agrada.

Una llum tènue,
tot just per gaudir
dels esguards més murris;
la música a punt,
amb el volum exacte;
la melodia precisa,
el ritme... just.

Amb moviments suggeridors,
insinuants,
exageradament lents
i propers als automatismes de la dansa,
s’ha després
d’una breu
i subtil camisa de dormir,
gairebé una segona pell
amb tots els tons del negre
al gris cendra.

Ara,
davant meu rau,
nua,
La mort.

Al racó més fosc de la cambra
descansa la seva dalla
atapeïda d’osques,
sempre a punt per tornar a la feina
tant bon punt fem l’amor.

No hi ha presses,
cal donar-se temps
ja que no hi haurà cap més ocasió.

Intento abraçar-la,
serrar-la fort contra el meu pit,
però una fredor blanca
empolsega la meva pell
i marca un a un els seus óssos
sota la meva abraçada.

Em sorprenen els seus pits eixuts,
de guix,
inerts,
de gel.

No hi ha malucs on recolzar la meva ànsia,
ni carn per estrènyer la meva passió,
ni pell per fer-hi manyagues.

Tot és...
massa ràpid,
... ja no és.
 
Només m’arriba el ressò
de les seves passes,
escales avall;
els cops de la dalla,
marcant els graons,
un a un,
i una lleu rialla,
molt lluny,
massa lluny.


Tot és fosc
i tinc fred.

3 comentarios:

  1. Bona nit Quim !!

    Hostia, hotia quin poema més fort.

    Gracies per escriure.


    Abraçades grans.

    ResponderEliminar
  2. Bones Quim !
    He tornat a llegir aquest poema , la veritat crec que es el poema que més m'ha impactat de tots els que he llegit teus, torno i torno a llegir i em remou per dintre l'estómac, l'ànima, el cor .
    " He agafat fred.."
    Abraçades grans.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El gran objectiu de la poesia és emocionar. Podem cercar moltes emocions i la por i l'angoixa n'és una. Sembla, pel teu comentari, que ho he aconseguit. Un èxit poètic!

      Gràcies per llegir-me!!

      Eliminar