Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 18 de enero de 2014

MALENDREÇOS, poema 23


Avui us presento un poema que vaig preparar per un concurs que ja no recordo. És evident que no va guanyar però, tant se val; a mi, un cop fet em va agradar, i llegit ara, passat el temps, encara m'agrada més.



DONA’M LA MÀ



El vellut de la teva mà
s’escola entre els meus dits;
amb ella, la tendresa
estreny el pas del temps
que, a poc a poc, ha escrit
en el meu front lletres d’edat.





A impulsos, gairebé a estrebades,
demanes saber,
notícies del món dels adults:
familiars paisatges,
lloc màgics, sentiments estrets,
històries estimades o records profunds.


Aleshores, encuriosit,
atent a la paraula,
amb els ulls plens de llum,
escoltes pacient la meva veu,
enfosquida ja per l’aire fred
del darrer camí.
Dónes motius al meu cansament
per aturar-se.
No hi ha pressa.
Ajornaré comiats i mudances,
tinc encara feina per fer:
he de comptar el pas dels dies
estassant bardisses del teu camí.



Vigilaré tes primaveres i amb elles
veuré com les meves darreres branques
al punt verdegen.



2 comentarios:

  1. Bones Quim !
    "El vellut de la teva mà
    s'escola entre els meus dits...
    amb ella, la tendresa."
    Es un desig que les persones que es fan grans, sempre estiguessin acompanyades d'aquesta tendresa de la que tu parles...d'aquest amor del que tu parles...
    Gracies Quim moltes gracies. Abraçades.

    ResponderEliminar
  2. Aquest és un dels poemes que em miro amb distància, com si no fos meu. I, després de llegir-lo i interioritzar-lo, saps una cosa? Que m'agrada.
    Gràcies per llegir-me.

    ResponderEliminar