Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 11 de enero de 2014

MALENDREÇOS, poema 22



Ja queda lluny aquell 2002 quan vaig escriure aquest poema! Com molts d'aquest complex MALENDREÇOS, no recordo ni quan, ni on i, sobretot i més important, no recordo... per què. Però vés per on també em sorprèn. Amb un principi ple d'angoixes i gris tristesa, s'aixeca animós i valent, lluitador, carregat de desig per viure. Tant de bo sigui capaç d'encomanar.






Em ve a trobar,
silenciosa,
(amb les mans buides a les butxaques buides)
i trenca les meves paraules,
enfosqueix la meva llum
i atrapa la meva ànsia.
És la tristesa.

Camina fosca,
petjant l’aire humit
en rastre de cargol de tarda humida,
i es recull a les meves espatlles
atrapant-hi el meu cap,
la meva pensa,
el meu aire.



Un vestit gris de gris gruixària
cobreix el meu cos, i el meu temps.
Impermeable a la llum,
(a les rialles,
a la passió,
al cos calent,
a les besades)
Domina l’estança, potent,
deixant-me incapaç, sol
i gris,


gris de cendra sense cremar,
gris de ràbia.

Quan la tarda deixa de mirar-me,
quan queden més tardors que primaveres
i ja es el blanc
el color que pinta els meus cabells,
aquest batec de sempre,
suau però fidel,
arriba,
arrossegant-se,
per recordar-me que sóc viu,
que tinc veu,
que val la pena fer l’intent,
que queden forces
i encara no és tard per res.

És el desig qui batega,
a ritme, ... al seu ritme.



De vegades precipitat,
en descens de vertigen,
sense fi ni fre,
en caiguda lliure.

A voltes progressiu,
en escala,
com un bis sense fi
que subjecta amb mà ferma
tot el meu esforç.


Sovint, molt sovint,
sobtat,
impetuós,
desconegut, imprevist,
m’obliga a mirar per un forat,
esborrant l’absolut
que, en aquell moment,
no existeix.

Però sempre,
sempre:

Desig de món,
desig de tot,

desig per viure.

1 comentario:

  1. Quim bona nit!
    Et vaig seguin en la constància dels teus escrits, qui pogués dona forma al que un sent com ho fas tu .
    Tens un "do" una donació, un obsequi, un regal , un present que t'ha fet la vida...
    Gracies per escriure i fer-nos gaudir dels teus poemes, gracies.

    ResponderEliminar