Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

miércoles, 20 de marzo de 2013

CAP TORDERA


HUMANITZACIÓ I LÒGICA EN L'ATENCIÓ A L'USUARI:
         Sí torno a estar de baixa. M'incomoda la malaltia i la baixa, però no és una situació escollida.
 Sense debatre si l'error té l'origen al metge o a l'administratiu del CAP, en veure el comunicat de baixa que he de lliurar a l'empresa on treballo m'adono d'un error, per la qual cosa, malgrat patir certes dificultats físiques per moure'm, cerco la manera d'acostar-me a l'ambulatori i esmenar l'errada. L'escena que visc és un exemple esperpèntic de la mentalitat mecànica que tenen alguns administratius que atenen al públic absents de capacitat per ser flexibles i facilitar la feina a l'usuari.
        És un dilluns a dos quarts d'onze del matí, no hi ha ningú davant el taulell d'atenció al públic, al darrere, dos administratius (no especifico sexe per no facilitar identificació): 
Ø Bon dia, miri en aquesta baixa hi ha un error que necessito esmenar per presentar-la a la feina. Pot mirar d'ajudar-me?
Ø Té la tarja sanitària? [...] Ho sento, però el seu metge no el pot atendre fins dimecres.
Ø No, si jo no necessito parlar amb el metge, només necessito esmenar aquest error -li explico a l'administratiu què passa-
Ø Ho sento, jo no puc fer res, ho ha de fer el metge.
Ø Bé, ho entenc. Creu que podria parlar amb el metge?
Ø El seu metge atent el telèfon de 10 a 11.
Ø Bé, doncs ara són dos quarts d'onze, em deixar parlar per telèfon.
Ø  Aquí té els números del CAP -i em lliure un paperet amb els números d'atenció al públic.
Ø No, segurament m'explico malament, li deia si em pot deixar vostè parlar per telèfon, és que jo no porto el mòbil i anar ara a casa m'és un trasbals.
Ø Ho sento, jo no tinc telèfon aquí. -m'ho diu al mateix temps que jo miro els telèfons que l'envolten.
Ø I si vaig a la porta de la consulta i m'espero que surti entre visites per comentar-li?
Ø Ho sento, senyor, però això no es pot fer!
 Entra a l'ambulatori el meu fill que m'ha acompanyat amb el cotxe i li demano el seu mòbil; m'assec en una de les cadires de l'entrada, a escassos tres o quatre metres del taulell i començo una especial i original conversa. 
Ø És l'ambulatori?
Ø Sí que desitja?
Ø Voldria parlar amb el metge X.
Ø Un moment, no es retiri.
No cal dir que, qui m'estava responen era l'administratiu que hi havia darrere el taulell, just al costat de qui m'havia atès. El volum de les nostres veus (la meva i la seva) feia inútil l'ús de telèfon.
El meu metge s'adona de l'error, l'esmena en un moment al seu ordinador mentre mantenim la conversa, i em diu que li comenti a l'administratiu del taulell que ja el pot imprimir. Total, escassament dos minuts. Enllestim la conversa telefònica i m'aixeco de la cadira, m'acosto al taulell i em dirigeixo a l'administratiu per demanar-li. Em torna a demanar la meva tarja sanitària i sense moure un múscul em demana que vull, com si fos la primera vegada que em veu. Li demano el comunicat de baixa esmenat, me'l dóna i ens acomiadem educadament.
I si el meu fill no tingués telèfon mòbil? Que havia de fer jo, anar al bar de la cantonada?
 Sé sobradament que l'atenció al públic és cansada, sovint desagraïda, però no és per gust que demanem aquesta atenció. Des d'aquest breu text demano una mica de LÒGICA que faciliti la feina de tots i la comoditat de l'usuari.


6 comentarios:

  1. Ah! però que ets usuari, persona? vaja, disculpa les molèsties no ens han ensenyat enlloc com tractar amb aquest tipus d'espècies...resti a l'espera si us plau, no es retiri que de seguida l'atenc...

    Quina gran descripció dels fets!! celebro que aquesta vegada més que escriure un poema hagis optat a descriure el poema de l'administració, lluny de lògica i humanitat!!

    Una abraçada gran i espero que et recuperis molt aviat.

    ResponderEliminar
  2. Hola Anna!!!!
    Veig que combregues amb la meva descripció, això vol dir que també has estat víctima de l'absurd en alguna ocasió.
    Jo vaig fent, sembla que millor (però ho dic xiuxiuejant, que no s'assabenti l'atzar, ja saps, és molt capriciós!)

    ResponderEliminar
  3. Hola Quim!
    Sobre el teu comentari de l’atenció rebuda al CAP estic amb tu, s’han creat protocols d’atenció al usuari que ens fan ser víctimes de la seva utilització, fins al punt de generalitzar l’atenció, com descrius ,portant-l’ha al absurd… . Crec que es important la teva reflexió per modificar les nostres actuacions diàries en la quotidianitat dels nostres treball,( doncs la meva feina també està envoltada de protocols) no hem d’ oblidar mai que les persones que tenim a davant son casos individuals, no generalitzant fins al punt que ens expliques.
    Una abraçada gran.

    ResponderEliminar
  4. Hola Quim!

    Per sort no he d'anar gaire al metge però quan sento o llegeixo aquestes coses em fereixo. Al.lucino en colors! Sí, jo.
    Sempre m'ha costat creure que aquests tràmits, "papeleo", no es puguin fer de manera més senzilla! Que ridícul això que expliques!

    No sempre però, de tant en tant, et llegeixo, encara que tu no ho saps.

    Crec que, després d'aquesta setmana, tornes a la feina. Estic contenta per tu. Ja veus, vaig preguntant per tu.

    Una abraçada molt forta i ànims!

    Marta

    ResponderEliminar
  5. Esto le pasa a una persona menos paciente y se lía una en el mostrador que tiene que intervenir la policía, se llevan al usuario porque seguramente diga algo fuera de tono, amenace o le de un puñetazo, que no es que sean comportamientos justificables pero todo el mundo tiene un límite y cuando se traspasa cada uno reacciona a su modo. Tendría que estar agradecido el administrativo de haber topado con Quim Haro y no con cualquier otro usuario.
    Mejorate Quim

    ResponderEliminar
  6. Agradezco la confianza pero... si se pierden los nervios, siempre nos queda el recurso de poner una reclamación formal, seguro que al administrativo le hace muy poca gracia. La violencia (verbal o física) aunque se le pase a uno por la cabeza, debe dejarse SIEMPRE a parte.

    ResponderEliminar