Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 16 de marzo de 2013

POEMA XVIII (a la meva llibreta)

Els meus llibres em regalen la possibilitat de parlar amb els meus lectors, sovint una cura d'humilitat per la crítica directa de la mainada, sincera i sempre a punt. 
Em preguntaven per la inspiració, que què és, que com es troba, que on es cerca. Jo, intentant desmitificar el tema de "les muses", els explicava que l'observació atenta és la millor de les inspiracions. Els posava d'exemple l'observació de la natura, del pas del temps, del món que ens envolta quan, sovint, ens passa desapercebut perquè cerquem coses més transcendents i més importants lluny del nostre entorn. Per posar-los un exemple, vaig treure la meva llibreta i els vaig llegir un poema senzill. Després, entre tots, el vàrem comentar una mica. 





La primavera s'ha oblidat
dels seus hàbits.
Qui sap si,
enyorós del temps que se li esgota,
no apura l'hivern...
els seus drets
de força agra.




2 comentarios:

  1. Joaquim, tinc una pregunta espero atentament que me la puguis respondre: Escrius poemes a la teva llibreta ,al ordinador o mentalment?

    ResponderEliminar
  2. Aquests que publico sota el títol de "A la meva llibreta" els vaig escriurem literalment, en una llibreta. No hi ha un sol mètode; generalment escric a l'ordinador però la poesia m'agafa sovint a llocs on no tinc l'ordinador, aleshores els he d'escriure... on puc. També és veritat que m'agrada molt escriure la poesia a ma i que, moltes vegades, començo a escriure els poemes mentalment per passar-los després a la llibreta i, posteriorment guardar-los a l'ordinador.

    ResponderEliminar