Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 28 de diciembre de 2013

MALENDREÇOS, poema 20



L'any 2001, tot celebrant a l'escola el dia internacional del SIDA, vaig escriure un poema per llegir en l'acte central. Es tracta d'un poema escrit sense dependre de "muses" o imprevisibles estímuls externs, és a dir, escrit sota una motivació cercada. Deixar-lo oblidat, surant en l'èter d'aquell dia, em sembla poca justificació; és per això que, per tal de no abandonar-lo a la seva sort, el porto fins aquí, fins el meu espai de Malendreços.





SIDA

No sóc invisible,
ni immutable, ni intangible;
però sovint no em veieu,
voleu canviar-me i ni em toqueu.
 
Els meus ulls també ploren,
i s’omplen amb imatges de rebuig
que els vostres ni entreveuen.

El meu caràcter se’n ressent
i tremola, insegur, encerclat de núvols negres
carregats per les vostres tempestes.

La meva pell és suau,
com la vostra,
i pateix amb el tacte del menyspreu.



Una paraula fa frontera
i aixeca barreres d’ignorància
infranquejables per la barbàrie i la por:
SIDA.




Quatre lletres, acrònim sintètic
que representa missatges desconeguts,
m’acusen impies.
Però vull canviar el seu sentit,
m’heu d’ajudar a canviar la noció
que el món en té d’elles:
Que la S digui sí,
un sí afirmatiu, confiat, sincer.
Que la I confessi un únic objectiu:
la integració.
Que la D apunti una única sortida:
el delit per viure.
I que la A formuli un sol missatge:
tot el nostre AMOR.

No hay comentarios:

Publicar un comentario