Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 7 de diciembre de 2013

MALENDREÇOS, poema 17


Poema de 2001 que va guanyar algun concurs literari. És un poema que, malgrat no m'agradi l'encaix de les rimes i les mesures, respecta alguna forma rítmica i musical. Ja veus, de tant en tant sortia alguna cosa propera al llenguatge clàssic. 

FAIG CADENA AMB LES PARAULES

Faig cadena amb les paraules
encerclant amb elles, ben estret,
només sentiments:

Són dolces de mel
les rimes enamorades,
i es besen per les cantonades
de planes en blanc.
Les vocals s’amanyaguen
i, afalagades, entre moixaines,
es confessen a cau d’orella
quanta és la seva tendresa,
quanta és la seva passió.
 
Amb tons de blanc
els mots de pau
vénen als meus dits
apaivagant el seu ritme.
Són quiets, asserenats,
i sense fer soroll,
gairebé de puntetes,
carreguen el meu ànim
d’ordre i calma.


Acolorides pel capvespre
les síl·labes es disposen
segons el seu ritme,
prenen les formes del que admiro:
matisos d’un mar embravit;
blaus tènues d’un paisatge
quan al matí es desvetlla
o l’èxtasi perenne
quan se’n va a dormir.


Es reparteixen les llàgrimes
entre els accents tristos
quan, sense voler,
m’entra l’enyor a les entranyes.
La melangia es passeja pels meus ulls
i, inconscient, retorno a moments
que no per passats
són menys amargs
i o,. abatut, deixo passar el temps
com únic beuratge.

Les consonants trontollen
entre els meus versos
quan és la ràbia la que mana,
quan és d’ira la meva febre.
Indignat, deixo que la meva pell
suï la fúria pel que veig
en rampells de còlera.


Amor, pau,
embadaliment, pena i ràbia.
Emocions que s’enfilen
en collaret de paraules,
captives del que sento,
esclaves del que veig,
condemnades per sempre

a servir els meus sentiments.

1 comentario:

  1. Quim bon día
    LLegint el teu poema hem reconec en els sentiments que expresses.
    Hem sento una persona humàna, fent un treball interior per arribar als mots de pau:
    Els mots de pau…
    quiets asserenats..
    carreguen el meu ànim..
    d’ordre i calma.
    Quim gracies, per la teva humanitat . Abraçades grans.


    ResponderEliminar