Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 11 de julio de 2015

MALENDREÇOS

53

Qui sap si aquesta tossuda calor que no marxa m'ah fet escollir precisament aquests poemes ESTACIONALS, com cercant una pausa a tanta suor sense feina. Aquí teinu el segon (tranquils, només eren tres!)


II

Els focs d’artifici
humits,
il·luminen,
sobtadament i sense anunciar-ho,
les darreres ombres de la tarda.



Les siluetes,
mig ombres, mig formes,
dibuixen un paisatge conegut
amb perfils esfilagarsats
de pluja.
Encara la fred no m’ha vingut a veure.
Per més que l’aigua em mulli,
encara sento a la cara
les meves galtes esverades
de vermell.
El silenci no existeix,
i no parlo del ritme sense compàs possible,

                                               (sense partitures ordenades
                                      ni absents batutes de directors impossibles)

que marca la pluja al meu voltant,
parlo del batec enèrgic del meu cor,



del xipolleig dels meus peus
per foscos bassals,
fent ziga-zagues
no fos que quedés,
amagat i sorprès,
algun mullat mirall per trencar;
parlo del vent a les branques
de les queixes de les fulles,
porugues
i ignorants
del camí que han de seguir
per ballar-lo abans la mort
no les sorprengui;
parlo de la foscor
esberlada,
com cortina esquinçada
per escletxes de llum.

Jo voldria ser tempesta
amb llamps i trons a les mans,
cabells mullats de pluja violenta
pentinats de vent i gris.

2 comentarios:

  1. Quim, bona nit!

    "Jo voldria ser tempesta
    amb llamps i trons a les mans..."

    Davant de moltes injusticies voldria ser tempesta.
    Gracies per compartir. Abraçades grans!

    ResponderEliminar
  2. M'agrada que agafis els versos i en facis ús, és la teva interpretació particular. És la prova que la poesia no és de qui la fa sinò de qui la llegeix i la fa servir.

    Abraçades!!!

    ResponderEliminar