Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

viernes, 9 de febrero de 2018

CATIFES DE PRIMAVERA

Pels alumnes de quart d’ESO de l’escola Brianxa, ens queden just tres setmanes per posar en escena una nova obra de teatre: CATIFES DE PRIMAVERA.

Com en les darreres sis ocasions, és feina de gairebé dos cursos: comencem a llegir i treballar el text quan els alumnes fan tercer d’ESO, l’assagem quan comencen quart i la posem en escena a mig segon trimestre. Ara, ja prop el final del “trajecte”, només ens queda creuar els dits, confiar en l’estudi de les actrius i els actors, i pregar que el públic sigui condescendent i comprensiu; poca cosa més podem fer.

Que com estan el alumnes? Només pensar en el vestuari els tremolen les mans, ja no dic la veu; però poden estar satisfets: han fet una bona feina conjunta, un bon projecte assolit amb molt esforç i moltes hores, no només dels matins de dijous de 8 a 9, sinó també totes les tardes, fredes tardes de dilluns de 5 a 6.


Des d’aquí el meu agraïment per aquest MEU CURS, que m’ha ajudat a donar forma a una primera idea, la que, veient una foto antiga de les catifes de corpus de Tordera, em va dir xiuxiuejant, amb una veu suau i arran de terra... “Ajuda’ns! Cal que el poble conegui la bella memòria ancorada a les ja desaparegudes llambordes dels carrers més antics”.


2 comentarios:

  1. lunes, 12 de febrero de 2018
    20:51

    Hola Quim , soc la Daniela Fernández de sisè de primaria del col.legi Mare Alfonsa Cavin de Barcelona, estem fent un treball per l’assignatura de català sobre el teu llibre Quinito..., Quin curs el teu! Que m´ha agradat molt. Ens demanen informacio sobre l’autor I volia sapiguer si tu quan tenies 10 anys com en el llibre ja volies ser escriptor i professor o que volies ser?. Moltes Gracies. El mail es del meu pare.

    ResponderEliminar
  2. Hola, Daniela!
    Em fa molta il·lusió que em llegiu.
    No, quan jo era petit com en Quinito no sabia que volia ser; potser... cantant, futbolista, bomber... no sé, com tots els nens de 10 anys, que pocs saben què volen ser. No és fins molt més tard que decideixo fer de l'ensenyament la meva feina, i de l'escriptura la meva afició.
    Digues-li a la teva mestra/e que poden demanar a l'editorial la visita de l'autor. Cada any visito un grapat d'escoles que em llegeixen i és tot un plaer poder respondre preguntes com la teva i d'altres.
    Una salutació per tu especialment, i per tota la classe!!

    ResponderEliminar