Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

lunes, 13 de diciembre de 2010

Han mort l'Ernest Lluch


El 22 de novembre de l’any 2000, quan em sorprenia la notícia de la mort de l’Ernest Lluch, la ràbia em va fer seure a escriure. Va sortir un poema que, gairebé, ni vaig repassar; el vaig endreçar a la carpeta dels impulsos i el vaig deixar dormir. Ara, quan es compleixen deu anys d’aquella mort, he anat a la carpeta on endreço els somnis, i l’he rescatat del meu oblit. Aquests és, doncs, aquell poema, envellit a la foscor de la carpeta durant deu anys.


HAN MORT L’ERNEST LLUCH
Novembre de tardor plena,
que confon les meves llàgrimes
amb fulles viatgeres.

Bosc d’arbres experts,
de colors diferents
però capaços, junts, de compartir vivències.

Avui, una mà indecent i cega,
n’ha tallat un,
aquell que més ombra feia.

Quan el vent bellugava ses branques,
quan una fulla queia,
era un concepte en el vent
pintant raons de convivència.

Però, ara, tot l’arbre és a terra.
Ja no voleiaran més les idees.
Creuen els assassins
que enterren una creença
quan, el que fan, és donar ressò,
donar veu a la terra
que parla de convivència,
de paraules estretes,
de mots encreuats
entre unes i d’altres penses.

Només de caure,
al clot que hi deixa a terra,
milers de plançons aixequen
ben amunt els seus caps.
Desitgen aire, espai,
volen arribar a les estrelles,
i amb elles, ben fort,
repetir totes els propòsits
que l’arbre expert,
                                         (per mà bruta mort en novembre)
els ensenyà quan, encara,
era ben ferm a terra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario