Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

sábado, 10 de agosto de 2013

MALENDREÇOS, poema 2

L’avantatge de revisar poemes antics en aquest poemari dels MALENDREÇOS, és que no recordo perquè varen sorgir, i sovint tampoc on ni què els va motivar. Són poemes aïllats, sense vinculació a res concret, que comuniquen o no, sense condicions prèvies.

Avui us presento un poema molt antic, gairebé fa olor de resclosit, que vaig escriure al 1995. És divertit recuperar un poema tant antic, em sembla aliè, com si l’hagués escrit algú altre, cosa que em permet ser més crític. Tot i que m’agrada llegir-lo tal com el vaig fer, suposo que ara l’escriuria d’una altra manera. Sí, això també m’ajuda a adonar-me com anem canviant.

ENVEGES, QUÈ ENVEGES?

Enveges, què enveges?
No tens prou?
Ets tu i ets molt.
Tot

 
Quant sents l’aire a la cara,
quant et fa tancar els ulls,
quan t’estira la roba,
quan entre les seves mans et recull.





Quan a l’envoltar-te el color verd
i amb olors a terra molla
et fa respirar,
quan veus entre els arbres
la llum vibrar.



Enveges, què enveges?
No tens prou?
Ets tu i ets molt.
Tot


Quan la mainada t’estira,
quan t’engresquen amb la mirada
quan la seva rialla et dicta
que encara estàs a la seva alçada.

Quan crear és possible,
el fre ningú te’l posa,
pots cantar a la vida
o, a qualsevol cosa.




Enveges, què enveges?
No tens prou?
Ets tu i ets molt.
Tot



Et suposen necessitats,
les ones te les diuen.
Què hi ha de veritat
en dubtes que altres viuen?


La suficiència et perd
necessites dels altres
com els altres et necessiten.
Hi ets per tots i tots són per tu.
Compta-hi i deixa
que els altres comptin que hi ets.


Enveges, què enveges?
No tens prou?
Ets tu i ets molt.
Tot

No hay comentarios:

Publicar un comentario