Bienvenida

"Escritor es quien se gana la vida escribiendo". A mi... solo me gusta escribir, ... necesito escribir. ¿Si me leen? Alguno hay que se aventura. ¿Eres tú uno de ellos?

domingo, 25 de abril de 2010

ELS AMICS DE LES ARTS


Just havia escoltat un parell de cançons; admeto que no estic “a la page”, que no estic assabentat dels darrers èxits i no coneixia el grup. Puc dir en descàrrec, que sí era conscient dels premis i reconeixements que s’ha fet, pel món musical i cultural, d’aquests quatre nois.
Però és l’amistat amb el pare d’un dels integrants el motiu principal que m’impulsa a la Cellera de Ter, ahir dissabte 24, per veure un dels seus directes. Només acabar ja trobava a faltar aquest balcó del meu blog per fer-vos arribar un grapat de coses que m’han passat pel cap durant l’actuació. Per una vegada i sense que serveixi de precedent, faré de crític musical afeccionat.
L’adjectiu que circulava de boca en boca era el de la frescor. “són frescos”, no amanits, ni enllaunats, ni exhaurits d’il·lusió i gràcia, no, són realment frescos”. També hi havia qui anava una mica més enllà: “desprenen energia positiva, és per això que es fa difícil no sortir del concert amb un somriure inconscient a la boca”. Estic d’acord amb totes dues qualificacions, el grup desprèn entusiasme i és aquest entusiasme personal dalt l’escenari el mateix que es reparteix pel públic fins a entusiasmar-lo en bloc. No necessiten disfresses, ni crides d’atenció supèrflues; amb la senzillesa dels seus somriures joves arriben fàcil.
Però no em puc quedar aquí, l’entusiasme, la ’il·lusió, els somriures i la frescor no servirien de res si la interpretació musical no fos acurada i de gran qualitat. Cada cançó és una història, sovint comú i familiar a la de la resta de mortals. Veure com es pot cantar sobre tot allò que ens passa en el dia a dia encomana amb més facilitat la frescor, el somriures, la il·lusió i l’entusiasme als mortals que, sentint el mateix, no tenim l’oportunitat de pujar a un escenari, fer-ho públic i gaudir amb l’actuació.
Sí, m’ha agradat i molt; i sí, escoltaré amb atenció el vostre disc perquè vull riure una altra vegada, vull sentir els vostres somriures escalant la música des del bon humor fins a la qualitat de les coses ben fetes.
Nois, Felicitats.

2 comentarios:

  1. M'ha agradat molt el teu llibre, m'agrada la teva manera d'expresa les coses. Sóc una alumne del C.E.I.P Sant jordi,fa poc que vas vindre a la nostra escola.
    Sóc la Paula Marco i publicaran el teu llibre? (segona part del Quinito), utilitzaré els mètode per les redaccions, aquells qu ens vas explicar.
    Fins un altre.

    ResponderEliminar
  2. M'agradat molt el teu escrit sobre aquest conjunt musical, ha fet que tingui moltes ganes d'escoltar la seva música i sobre tot les seves lletres.
    Gracies per tot!

    ResponderEliminar